frida_logga1_bana_mobil

LEVERANSVILLKOR

LEVERANSTID
Följande gäller för leveranser inom Sverige:
Leveranstiden ligger på 3-10 dagar, beroende på lagerstatus. Längre leveranstid kan förekomma vid hög belastning, hög orderingång, förseningar från tillverkare eller om varan är slut i lager. I de fall leveranstiden förväntas överstiga 10 dagar meddelas köparen via mail.
Vid eventuell utebliven eller försenad leverans ber vi dig kontakta oss på frida@fridanilsson.se. 

FRAKTKOSTNADER
Priserna i butiken är angivna exklusive frakt. Kostnaden för frakt tillkommer och ska betalas av kunden. 

LEVERANSSÄTT
Vi använder oss av Posten som levererar till närmsta ombud.

ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP
Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Om du inte skulle vara det så har du i de flesta fall rätt att utnyttja din ångerrätt.
Du har som kund 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick.
D.v.s. att varan ej är använd och returneras i oskadat skick. Självklart får du ta upp varan ur dess emballage och undersöka den.
Eventuella etiketter ska finnas kvar på varan och varans egna förpackning om sådan finns ska också returneras.

Observera att vi inte står för returfrakten vid ett ångrat köp. Returfrakten betalas av dig som kund och du ansvarar själv för att varan kommer fram. För att utnyttja ångerrätten ber vi dig kontakta oss på frida@fridanilsson.se och ange vara, köpdatum samt returorsak.
Vi informerar dig då om hur du går tillväga för att returnera ditt köp.

Returer skickas till:
Frida Nilsson
Krokåsvägen 10
29475 Sölvesborg 
 

OUTLÖSTA PAKET
Ombuden håller ditt paket i 14 dagar från avisering. Skulle ni inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Frida Nilsson. För ej uthämtade beställningar som returneras till Frida Nilsson, faktureras ni som kund 150 kr. Kostnaden faktureras i efterskott.
Sker inte betalning inom utsatt tid så vidarebefordras alltid kraven till inkasso.

SKADOR PÅ PAKETET
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till Posten och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet men skadan är av den natur att den kan härledas till Postens hantering skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.